Verzenden & retouren

Levertijd

We verzenden bij bestelling voor 16 uur gebruikelijk nog dezelfde dag indien de producten voorradig zijn (een groen vrachtwagentje in de webshop naast de bestelknop).

Pakketten binnen Nederland hebben een overkomstduur van 1 werkdag. Pakketten naar Belgiƫ en Duitsland hebben een overkomstduur van 2-3 werkdagen. Pakketten naar Oostenrijk 3-5 werkdagen. (onder voorbehoud)

Portokosten

Voor verzending binnen Nederland vragen we de volgende bijdrage:

  • brievenbuspost: vanaf € 2,60
  • tot en met 100 euro incl BTW: € 6,50
  • boven 100 euro incl BTW: GRATIS

Voor verzending naar België en Duitsland vragen we de volgende bijdrage:

  • tot en met 100 euro incl 21% BTW: € 8,50
  • boven 100 euro incl BTW: GRATIS

Voor verzending naar Oostenrijk vragen we de volgende bijdrage:

  • tot en met 100 euro incl 21% BTW: € 15
  • boven 100 euro incl BTW: € 6,50

alle pakketten worden verzonden met tracktrace code m.u.v. brievenbuspost

BTW verlegd inkopen

Kopen met 0% BTW / met BTW verlegd voor Belgische en Duitse bedrijven is mogelijk. U dient dan eerst een account aan te maken, uw BTW nummer in te vullen (begint met DE, BE of ATU), en dan pas producten aan uw winkelmandje toe te voegen.

Garantietermijn

Op al onze producten is de garantietermijn van de leverancier van toepassing. Dit betekent op alle producten (m.u.v. verbruiksgoederen) minimaal 1 jaar garantie.

De volgende schadegevallen zijn uitgesloten van garantie:

  • schade als gevolg van gebruik anders dan voorgeschreven in de handleiding van het product
  • vocht- of waterschade
  • defecten in displays en schermen
  • schade aan verbruiksartikelen m.u.v. fabricagefouten
  • schade aan producten met hygiëne voorschriften zoals hoofdtelefoons en in-ear monitoring systemen

Event Media heeft een eigen reparatieafdeling die kleine defecten kan repareren die buiten de garantie vallen. Hiervoor kunt u contact met ons opnemen.

Retouren

U heeft het recht om binnen 14 dagen na ontvangst uw bestelling retour te sturen. Zorgt u bij retour zenden altijd ervoor dat u het pakket voldoende frankeert en dat u een track en trace code ontvangt. De kosten van het retour sturen worden in sommige gevallen maar altijd achteraf door ons vergoed.

De volgende producten zijn uitgesloten van retour:

  • producten die door Event Media voor de klant op maat gemaakt zijn
  • software waarvan de verzegeling is verbroken
  • verbruiksartikelen zoals lampen, kabels, vloeistoffen en flightcases
  • artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden
  • artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn

A) Uw bestelling is beschadigd afgeleverd

Wanneer een bestelling bij aflevering al ernstig beschadigd is en u vermoedt al dat een of meerdere producten defect zijn, dan moet u de bestelling direct weigeren. Is het pakket wel door u aangenomen, dan moet u binnen 24 uur een proces verbaal op laten maken op uw lokale postkantoor. Samen met het procesverbaal kunt u het pakket retour sturen naar ons.

Event Media
Afdeling Retouren
Julianastraat 8
6065 AM Montfort

  • neem contact met ons op via telefoon of e-mail voordat u het pakket retour zendt
  • stuur het pakket voldoende gefrankeerd op, de verzendkosten krijgt u van ons gecrediteerd
  • u heeft ook de mogelijkheid het product of de bestelling bij ons langs te brengen
  • u dient de bestelling in originele verpakking te verzenden
  • zorg voor een goede verpakking zodat het product niet (verder) kan beschadigen
  • stuur de factuur of een kopie hiervan met de zending mee
  • vermeld duidelijk het defect
  • ongefrankeerde pakketten of onder rembours verstuurde pakketten worden niet geaccepteerd
  • bij het niet aantreffen van het defect krijgt u geen verzendkosten retour, voor nieuwe verzending worden dan wederom verzendkosten in rekening gebracht

B) Defect product binnen garantietermijn (m.u.v. verbruiksgoederen)

Mocht het voorkomen dat uw product binnen de garantietermijn kapot gaat, dan kunt u het product aan ons retour sturen.

Event Media
Afdeling Retouren
Julianastraat 8
6065 AM Montfort

  • neem contact met ons op via telefoon of e-mail voordat u het pakket retour zendt
  • stuur het pakket voldoende gefrankeerd op, de verzendkosten krijgt u van ons gecrediteerd
  • u heeft ook de mogelijkheid het product of de bestelling bij ons langs te brengen
  • u dient de bestelling in originele verpakking te verzenden
  • zorg voor een goede verpakking zodat het product niet kan beschadigen
  • stuur de factuur of een kopie hiervan met de zending mee
  • vermeld duidelijk het defect
  • ongefrankeerde pakketten of onder rembours verstuurde pakketten worden niet geaccepteerd
  • bij het niet aantreffen van het defect krijgt u geen verzendkosten retour, voor nieuwe verzending worden dan wederom verzendkosten in rekening gebracht

C) Defect product buiten garantietermijn (m.u.v. verbruiksgoederen)

Indien uw product buiten de garantietermijn kapot gaat, dan kunt u het product na overleg met ons retour sturen of langsbrengen.

Event Media
Afdeling Retouren
Julianastraat 8
6065 AM Montfort
  • neem contact met ons op via telefoon of e-mail voordat u het pakket retour zendt
  • stuur het pakket voldoende gefrankeerd op, de kosten zijn voor uw eigen rekening
  • u heeft ook de mogelijkheid het product bij ons langs te brengen
  • u dient de bestelling in originele verpakking te verzenden
  • zorg voor een goede verpakking zodat het product niet kan beschadigen
  • stuur de factuur of een kopie hiervan met de zending mee
  • vermeld duidelijk het defect
  • u ontvangt van ons een reparatieofferte
  • er zijn altijd minimaal 20 euro onderzoeks- en administratiekosten

D) Inhoud levering komt niet overeen met wat u heeft besteld

Indien u uw bestelling incompleet ontvangt (m.u.v. backorders, zie de pakbon) of uw de inhoud van het pakket komt niet overeen met uw bestelling, dan kunt u per telefoon of e-mail contact met ons opnemen. Na overleg kan de bestelling retour gestuurd worden naar:

Event Media
Afdeling Retouren
Julianastraat 8
6065 AM Montfort

  • neem contact met ons op via telefoon of e-mail voordat u het pakket retour zendt
  • stuur het pakket voldoende gefrankeerd op, de verzendkosten krijgt u van ons gecrediteerd
  • u heeft ook de mogelijkheid het product of de bestelling bij ons langs te brengen
  • u dient de bestelling in originele verpakking te verzenden
  • zorg voor een goede verpakking zodat het product niet kan beschadigen
  • stuur de factuur of een kopie hiervan met de zending mee
  • vermeld duidelijk het defect
  • ongefrankeerde pakketten of onder rembours verstuurde pakketten worden niet geaccepteerd
  • we zorgen dat u alsnog de juiste bestelling thuis krijgt

E) Bestelling omruilen binnen 14 dagen (m.u.v. producten uitgesloten van retour)

Bent u niet tevreden met uw aankoop, dan kunt u het product binnen 14 dagen na aflevering ruilen of retourneren. Het product dient dan wel compleet en niet beschadigd te zijn en in de oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking te zitten.

Wat wordt er gecrediteerd?
100% - Product is compleet, geopend, ongebruikt - WEL in originele verpakking retour
70% - Product is compleet, geopend, ongebruikt - NIET in originele verpakking retour
50% - Product is compleet, gebruikt - WEL in originele verpakking retour
40% - Product is compleet, gebruikt - NIET in originele verpakking retour
0% - Product is incompleet, defect of beschadigd

Event Media
Afdeling Retouren
Julianastraat 8
6065 AM Montfort

  • neem contact met ons op via telefoon of e-mail voordat u het pakket retour zendt
  • stuur het pakket voldoende gefrankeerd op, de verzendkosten zijn voor uw eigen rekening
  • u heeft ook de mogelijkheid het product of de bestelling bij ons langs te brengen
  • u dient de bestelling in originele verpakking te verzenden
  • zorg voor een goede verpakking zodat het product niet kan beschadigen
  • stuur de factuur of een kopie hiervan met de zending mee
  • vermeld duidelijk de reden van retour
  • ongefrankeerde pakketten of onder rembours verstuurde pakketten worden niet geaccepteerd

Terug
Copyright © 2017 Event Media Licht & Geluid